Priser och betalning:

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. 

Betalningsvillkoren finns angivna i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.  För att göra en beställning måste du godkänna köpvillkoren vid kassan (kryssa i rutan) vilket i sin tur betyder att beställningen medför betalningsskyldighet

Ångerrätt:

Om du vill häva ditt köp eller returnera din beställning, ber vi dig skriftligen meddela oss detta inom 14 dagar. Detta görs enklast genom att skriva till vår e-post info@divinehairsweden.se

Du har ytterligare 14 dagar på dig att returnera varorna efter att du informerat oss om att du önskar nyttja din ångerrätt. Alltså: Du har 14 dagar att använda din ångerrätt och sedan ytterligare 14 dagar att skicka tillbaka varan efter att du meddelat oss om att du ångrar ditt köp.  Observera att det rör sig om alla dagar inklusive helg och ej enbart arbetsdagar. Spara kvittot som bevis på att di har skickat tillbaka produkterna.

Plomberade produkter omfattas av ångerrätten endast om plomberingen är obruten. Alltså: Våra löshår kommer att vara plomberade när vi skickar de till dig(hygieniska skäl). Du får inte ta bort plomberingen annars gäller inte din ångerrätt.

Vi kommer att göra en återbetalning, företrädesvis med samma betalsätt som du använde vid beställningstillfället (eller, om betalning ännu inte har erlagts för de aktuella varorna, se till att returen återspeglas i saldot på ditt konto), snarast möjligt. Detta dock senast inom 14 dagar efter det att vi har fått ditt meddelande om hävande av köp och under förutsättning att vi har fått tillbaka varorna eller bevis på att du har skickat tillbaka varorna.

Du får själv bestämma hur du vill skicka tillbaka löshåret men vi rekommenderar att skicka som ett rekommenderat brev, med syfte att enkelt kunna spåra paketet. 


Du har INTE ångerrätt om:
Tjänsten påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke. Inte heller om det är en specialbeställd vara har du ångerrätt, alltså om varan har skräddarsytts eller specialbeställts för att anpassa kundens personliga önskemål och behov.

Du har dessutom INTE rätt till ångerrätt om du öppnat den plomberade produkten. Alla våra löshår, peruker samt hårkritor är plomberade och får därför inte öppnas och användas för att sedan skickas tillbaka. Detta är av hygieniska skäl. 


Returer, returfrakt samt VÄRDEMINSKNING:

Den 13 juni 2014 ändrades lagen om distanshandel. En av de största ändringarna den nya lagen medför, är att konsumenten numera kan returnera en produkt oavsett om den är använd eller inte(Detta gäller dock INTE PLOMBERADE PRODUKTER, vilket våra LÖSHÅR OCH HÅRKRITOR ÄR) MEN butiken har rätt att göra en så kallad värdeminskning vilket är ett avdrag som motsvarar det eventuella slitaget på varan. 

Exempel: Om ni köper produkter från oss som inte är plomberade så kan ni skicka tillbaka produkterna (efter att ni meddelat oss om att ni vill nyttja er ångerrätt inom 14 dagar) trots att de inte är i lika fint skick som när ni fick de och kräva återbetalning. Men då kan vi göra en värdeminskning och inte betala tillbaka hela beloppet, utan istället betala ett mindre belopp beroende på hur skadad produkten är. Det är säljaren som avgör värdeminskningen vid retur av använd vara och det är inte en fast summa som gäller, utan summan beroer på hur mycket varan slitits.

Vid alla returer är du ansvarig för att varan når oss och du är även ansvarig för fraktkostnaden. Om din order är felexpedierad eller felaktig så återbetalas returfrakten.Vid byten står Divine hair Sweden för frakten för dina nya varor. Skicka ditt returpaket till: Divine hair sweden, Bergsättravägen 33, 152 49 Södertälje

 

Leveranser och frakt:

Leveranstiden kan skilja sig lite beroende på om vi har varan i lager eller inte. Om vi har varan på lager kan du få din beställning inom 2-3 arbetsdagar, annars kan det ta mellan 5-10 arbetsdagar. Frakt kostnaden är för tillfället 100 kronor. 

Du har rätt att utan kostnad häva/ ångra ditt köp om vi inte uppfyller leveransvillkoren. Vid storhelger, högtider och trafikstörningar kan ditt paket försenas( Inte vårt ansvar). Observera att ändringar i leveranser kan ske i samband med helgdagar.

 
Återbetalning:

Om du debiterats för varorna får du en återbetalning som inkluderar standardfrakt-kostnaden, expressfrakter eller frakt som inte är standard återbetalas inte. Behåller du delar av din order och endast delvis häver din beställning, återbetalas inte standardfrakt-kostnaden.


Divine hair sweden garanterar att erlägga återbetalning, eller om du föredrar att byta ut varan, i enlighet med ångerrätten. Hela varan återbetalas under förutsättning att varan returneras i orört skick ( PLOMBERINGEN EJ BORTTAGEN och i samma skick som vid leveransen till dig). Detta innebär att varorna inte får ha skadats, smutsats, tvättats, ändrats eller burits samt att eventuella märken och etiketter är intakta. Om varan är i förändrat skick kommer en bedömning på värdeminskning att göras. Värdeminskningen återbetalas inte.


Om du har mottagit en defekt vara ska du omgående meddela Divine hair sweden detta och returnera varan i enlighet med returinformationen ovan. För varor som bedöms vara behäftade med defekt gör Divine hair sweden en fullständig återbetalning. Bestämmelserna här begränsar inte gällande lagstadgade rättigheter. Vid påbörjad tjänst gäller ångerrätten för återstående del av icke påbörjad tjänst.

 

Reklamation:

Om du anser att en produkt är defekt eller felaktig så är du välkommen att  kontakta oss för en reklamation. När varan är Divine hair sweden tillhanda så gör vi en bedömning om varans status. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten. Reklamationsrätten omfattar t.ex. inte fel orsakade av normalt slitage eller felaktigt användande, eller om du ändrat varans ursprungskick (t.ex. alla typer av färg och blekningsbehandling samt styling så som plattning, lockning mm).
Vid en reklamation bedömer vi varans beskaffenhet och produktens beräknade livslängd tas i åtanke.

Om varan efter granskning bedöms som defekt/felaktig ersätts du i första hand ny vara. Om ny vara inte kan skickas återbetalas totalbeloppet inklusive expeditions- och fraktkostnader.

För att Divine hair sweden ska kunna bedöma den reklamerade varan ska hela varan återsändas, detta tillsammans med en utförlig beskrivning av felet och hur varan använts. Om inte hela varan/ordern kommer i retur till oss kan vi inte göra en fullständig bedömning av varans fel och kan endast bedöma och eventuellt återbetala för den del vi fått tillhanda. Vid en reklamation av felaktig/defekt vara är du som kund kostnadsbefriad.Divine hair Sweden står för fraktkostnader för returen mot uppvisat kvitto. Vänligen skicka med kvitto- eller kopia av kvitto, för fraktkostnad. Reklamation till Divine hair Sweden ska göras inom skälig tid från det att kunden mottagit ordern och produkten ska skickas till Divine hair sweden, bergsättravägen 33, 152 49 Södertälje.


Om du som är privatperson mottagit en felaktig produkt har du rätt att reklamera varan inom tre år från att du tog emot varan, och senast inom två månader från att du upptäckte eller borde ha upptäckt felet.

Vid reklamation måste HELA den ifrågavarande varan returneras till oss för analys. För förbrukningsprodukter som hår lämnar vi ingen garanti när produkten har tagits upp ur förpackningen. 

Vid en eventuell tvist följer vi alltid Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. 

 

Garantier och service

Vi finns tillgängliga på mail och telefon dygnet runt.


Privat Policy:

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina person/. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post"


Faktura avgift och postförskottsavgift:

Vi tar för tillfället 50 kronor i faktura och postförskottsavgift (expeditionsavgift och hanteringsavgift)

 

Ej uthämtade paket:

Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor. Om ditt paket skickas som vanligt rekommenderat brev så finns paketet kvar på ditt utlämningsställe i två veckor.Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 469 kronor. Detsamma gäller om du valt faktura som betalsätt men inte hämtat ut ditt paket från posten. Expeditions-,hanterings- samt fraktsvgiften gäller för alla ohämtade paket där köparen ej nyttjat sin ångerrätt(som börjar gälla från att kunden mottar varan).

 

Allmäna villkor:

Observera att du måste lämna målsmans godkännande om du är under 18 år eller låta någon över 18 år göra beställningen åt dig. Du får INTE göra beställning om du är under 18 år gammal. Vi ansvarar inte för om någon under 18 år beställer utan målsmans tillstånd, i annans namn-, eller på annat sätt.   

När kunden beställt en vara hos oss, ska kunden på eget ansvar läsa igenom och godkänna köpevillkoren, oavsett om beställningen görs via telefon, e-post eller direkt via nätet.  
Du som beställer ansvarar för produkten när den är öppnad och använd. Vi avsäger oss ansvaret för hur produkterna används och sköts efter att förpackningen har brutits. Vid reklamation måste HELA den ifrågavarande varan returneras till oss för analys. För förbrukningsprodukter som hår lämnar vi ingen garanti när produkten har tagits upp ur förpackningen. 

Vid färgbehandling, blekning och användning av alla våra hårprodukter avsäger vi oss ansvaret för håret då vi inte kan garantera resultatet oavsett vilken metod som används för att ändra färg och kvalité på löshåret. 

Alla erbjudanden gäller under den angivna perioden eller tills varan är slutsåld. 
Som kund har du rätt att häva köpet om vi inte håller oss inom ramen för avtalad leveranstid. Du kan häva köpet inom 20 dagar så om vi avviker från våra åtaganden i köpeavtalet. 
Alla dessa garantier gäller i Sverige.

Divine hair Sweden förbehåller sig för eventuella tryckfel i text och bild samt fel i produktspecifikation, på samtliga produkter i sortimentet. Vid eventuella fel i angivande av lagersaldo förbehåller sig Divine hair Sweden rätten att korrigera detta i efterhand. För att du ska få ut det mesta av din vara bör du följa våra skötselråd. Läs mer på vår hemsida eller kontakta gärna vår kundtjänst om du har frågor.

 

Produktansvar:

Divine hair Sweden avsäger sig allt ansvar för hur produkten används och sköts av köparen. Köparen har själv helt ansvar för hur produkten används, och måste själv kontrollera efter eventuella allergier eller fel. Divine hair Sweden avsäger sig även ansvaret för färg- och bleknings behandlingar på löshåret. Divine hair rekommenderar alltid att produkterna används på det sätt som angivits på hemsidan och skötselråden som medföljer. Kunden är ansvarig för sina nya produkter och det är även kundens ansvar att följa skötselråden och ta hand om sitt hår. Vårt remy hår är mycket känsligare än vårt virgin remy löshår, därför rekommenderar vi Dig att INTE färga eller bleka det. Vi rekommenderar också Dig att INTE bada i salt-och klorvatten och att aldrig borsta håret när det är blött. Dessutom bör du alltid fläta håret i en hög tofs vid tränning,simning och sömn. Om mer information kring produkterna önskas kontakta oss eller läs på hemsidan under SKÖTSELRÅD samt broschyren som medföljer.

 

Force Majeure:

Divine hair Sweden ansvarar inte för försenade prestationer som orsakas av omständigheter som ligger utanför vår rimliga kontroll. Vid force majure har Divine hair rätt till extra tid för att uppfylla sina åtaganden. Exempel på sådana omständigheter är, men är inte begränsat till strejk, terroristdåd, krig, leverantörs-, transport- eller produktionsstörningar, valutakursförändringar, myndighetsåtgärd, lagstiftning eller naturkatastrof. Om en sådan omständighet varar mer än två månader, har båda parterna rätt att säga upp avtalet utan den andra parten har rätt att få ersättning eller skyldighet att lämna ut ersättning.